tisdag 30 september 2008

Vild

Vild är den här veckans tisdagstema och jag letade förtvivlat efter några trevliga vildingar i mitt fotoarkiv och hittade inte speciellt mycket. Jag misstänker att det blir många kattbilder idag, men väljer ändå den här lilla vildkatten.


Hon kom och tiggde mat när vi bodde på Holiday club på Sicilien i våras. Vi kallade henne för Örat, varför ser du nog. Man fick kasta maten till henne, för så fort man närmade sig gick hon till attack med fräsningar och vassa klor.




Det här är en riktig vilding, som det inte var helt lätt att få på foto. Så fort man närmade sig stack den iväg.



14 kommentarer:

Kerstin sa...

Vackra foton. Stackars lilla katt. Vad har hon gått igenom tro?
Ha en fin dag.

Anonym sa...

M mmm här är du igen...som bor där på öarnas ö...härliga vilda djur....katten där...ser ut som våran Oscar..ja vi hade en katt som hette så...fast med helt öra..

Anonym sa...

Jag har kommenterat här för en stund sen men den syns inte, så då försöker jag igen. jag tyckte att den lille katten med örat var så söt. Ödlan också. Härliga vilda djurbilder.

Anonym sa...

Stackars lilla kisse.
Läcker bild på ödlan - vilken härlig grön färg!

Anonym sa...

Nja Ingrid jag tycker det är mest hundar o ungar som matchar temat på VILD idag. Din katt är bara för underbart vild:-)
Ha de gott kram på dej

annette sa...

Det var fina bilder idag, brukar vara svårt att fånga ödlor tycker jag, smiter iväg så fort jag närmar mej!

Kram //annette

En liten AnCa sa...

Stackars lille kisse, men söt var han ändå!!!

Ödlor får mig att tänka på min lilla systerdotter när hon såg en sån första gången sa hon: Titta en "kockedil"!!!

Anonym sa...

Du har fina vilda bilder!

Wickans värld sa...

Haha! Så kul du är - småvilt!!
Det kanske var ödlan som hoppat på den lille katten!!
Härlig grön färg på ödlan.

infing sa...

Jag blir alltid så rörd när man träffar på små tilltufsade djur, va snälla ni var som kastade mat till den!

Ödlan var läcker och du lyckades ju fånga den på bild trots att den var så "busig"

Anonym sa...

En liten vild stackare som slickar sina sår, kanske. Jag har respekt för lösgående katter efter en incident då jag snällt skulle bära ner en kattunge från tredje våningen. Som tack hängde den sig med klon i läppen och rev sönder mitt ansikte. SÅ alla katter jag inte känner är VILDA katter!

Husbilen Credo sa...

Härliga foton av temat vild.

Synd om missen med bara ett öra.
/LottaM

Anonym sa...

Tack för din vänliga kommentar.

Du var snabb som fångade en ödla på kort, det enda jag har fått med är slutet på en svans.

mvh Maria

Anonym sa...

Så härligt med en grön ödla till! ;)
Katten var fin den också...