måndag 8 september 2008

Trekantigt

Jubileumsveckan fick ni välja fritt bland tidigare teman, men nu är det ett givet tema som gäller igen och denna elfte omgång av Fototriss är det en specifik form ni ska fotografera, nämligen TREKANTIGT.

Det var inte ett helt enkelt uppdrag. Klart att det finns en massa trekantiga skyltar att fota, men jag tänkte försöka hitta trekantiga grejor här hemma. Efter åtskilligt klurande fick det bli så här:

Den här modellen som finns i vår sal har 4 trekantiga segel


Trekantigt godis fick jag igår



Den här gamla sextanten är onekligen trekantig

Fler fototrissare hittar du här

10 kommentarer:

Unknown sa...

Visst är sextanten trekantig, svårt tema denna veckan. Men du har fixat det med bravur, fina bilder.
Kram

Jah Hollis sa...

Väldigt fyndigt. Det är klart man har grejor med anknytning till havet när man bor på Gotland.
Och Toblerone är det ju gott att ha hemma.

Anonym sa...

Sextanten var snygg för att inte prata om trekantig. Det är dock ett problem nu, du har gjort så att jag blev sugen på Toblerone. :D

Husbilen Credo sa...

Ser att även Du fick till det trekantiga. Sextanten är jätte snygg.
Ha de gott och Tack för kommentaren hos mig.

Anonym sa...

Fina bilder på temat!
Segel och sexiga tanter i all ära, men jag gillar Toblerone, så det blir min favorit!
Ha det gott!

annette sa...

Snygga bilder som alltid hos Dej!

Sextanten blev favorit med seglen som god tvåa, tobleronen blundade jag snabbt förbi;)

Ha det så bra!

Kramen //annette

Lena sa...

Kaptenen på skeppet kanske skulle ätit en Toblerone medan han använde sextanten, om han bara kunnat ;-) Trevlig triss. KRAMEN!

Anonym sa...

Snygga bilder på temat, Tobleronen blev min favorit... :)

/Caroline

Wickans värld sa...

Helt klart godkänt på dina trekante - sexkanter höll jag på att skriva. Härliga bilder, gillar alla tre!!

Anonym sa...

bilden på sextanten är helt klart min favorit här.
kramis lilalili