tisdag 2 september 2008

Onyttigt

Veckans tema kommer på förslag av Anna. Hon påpekade att vi ju haft temat nyttig, men inte onyttig. Och det har hon ju rätt i. Men nu åtgärdar vi det och fotar onyttiga saker! Ut och fota!

Jag väljer ett gammalt julfoto. Så här kan det se ut i min diskbänk när julen nalkas. Innehållet i de här flaskorna består av olika sorters gotlandsdricka (hembrygt öl). Väldigt gott, säger de som tycker om det, men helt klart onyttigt. Själv har jag varit med om att brygga "dricke", men har aldrig lyckats lära mig att tycka om det. Varför står flaskorna i diskhon? Jo, ölet jäser ännu, så en förebyggande åtgärd är att placera dem så att eventuellt överjäst dricka hamnar på ett ställe där det inte gör någon skada.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Urk, inte bara onyttigt, ser äckligt ut också!

En liten AnCa sa...

Gott eller inte? Nyttigt eller ej? Var o en får avgöra... Men jag tycker att det är så trevligt att någon för de gamla traditionerna med att brygga sitt eget öl vidare. Man måste värna om det gamla! Kul inlägg!!!

Kram, AnCa

Anonym sa...

Rolig tradition men "eget" dricka. Smart att ställa det i diskhon! /Anette

Sussie sa...

Spännande, har aldrig smakat men det är kul med gamla traditioner som får leva vidare :)

Anonym sa...

Haha,du gav en vinkling av min onyttiga bild jag inte tänkt på :)

Unknown sa...

Det finns så många onyttiga saker, som man inte kan vara utan. Men gott är det.
Kram

Anonym sa...

Gotlandsdricka, det skulle jag vilja smaka på!!! På min fråga har du helt rätt!!! Men visst är den onödig då man kan använda sina händer istället och dessutom spara disk???
Ha det gott!
Erika

Anonym sa...

Smart att ställa det i diskhon, man vill ogärna ligga och krypa och torka överjäst dricka på golv och annat. ;-) Och nyttigt nä det är det inte.

Kramisar

Anonym sa...

Hembryggt, trevligt!

Såna saker brukar hålla en betydligt promillehalt än vad tillåtet är, hehe...

Anonym sa...

högre promillehalt ska det stå förstås...

//Vickan

Photos by Storm sa...

Nej, inte min smak. Så det är säkert onyttigt också.../Lis

Wickans värld sa...

Onyttigt o gott brukar följas åt!

Boel sa...

Hej jag har utsett mig själv till frivillig vikarie för ordlös onsdag idag den 3 sept.
http://bobofilm.blogspot.com

Vänligen Boel