måndag 29 september 2008

Latmasken


Fler foton Utan Ord hittar du här !

16 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Snygg staty - mannen ser helt slut ut.
Ha en fin kväll!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Vilken naturtrogen staty du bjuder på i dag.

Solvarma hälsningar från Irene

Anonym sa...

Den här statyn får jag obehagskänsla av. Det ser ut som om den vuxne mannen är död medan barnet sitter kvar i lugn o ro!

Var finns den här statyn?

Photos by Storm sa...

Vilken ovanlig staty. Var finns den?/Lis

annette sa...

Så otroligt naturtrogen staty, var finns den ?


//annette

Ninni sa...

Verkligen en ovanlig staty, men tilltalande på något sätt. Ovanligt med ett barn och en man i statyvärlden, eller har jag fel...

Rajson sa...

Ser inte ut och vara svensk.
Man kan inte undvika och titta till!

Pumita sa...

LATMASK har du skrivit men för mig verkar det som att han vilar efter en tuff arbetsdag. Blir lite fundersam över hunden som ylar bredvid. Nyfiken på konstnären och var bilden är tagen.

Unknown sa...

Jag tycker mannen ser helt utarbetad ut. Fin staty den skulle jag gärna vilja se i verkligheten.
Kram

Anonym sa...

Festlig staty. Undrar just var man hittar den någonstans?

Ingrid sa...

Om statyn:

Den här statyn finns i Prag, men tyvärr har jag glömt vad konstnären heter. Jag har googlat lite idag, men inte lyckats hitta det. Kanske någon annan vet?

Jag tyckte att den var väldigt vacker där den stod.

/Ingrid

Anonym sa...

Väldigt vacker och intressant staty! Hoppas någon vet nå´t om den.

Pumita sa...

Var i Prag, minns du det?

Anonym sa...

Svar till Pumita:

Inte minns jag vad gatan heter, den låg i gamla stan i närheten av Karlsbron. Men jag har skickat en förfrågan till Prags Konstråd, få se om det kommer något svar från dem.

/Ingrid

Jah Hollis sa...

Hyperrealistisk konst skulle man väl kunna kalla det. Prag är en fin stad, men det är länge sedan jag var där nu.

Anonym sa...

Vilken underbar staty!
Du får fångat dess liv underbart!