måndag 15 september 2008

Goslar


Fler som är med i Utan Ord den här veckan hittar du här

14 kommentarer:

Della sa...

Två något korpulenta tyskar, ser jag. Står dom mitt i gatan?

Anonym sa...

Vilket rundlätt par, var befinner de sig?

Anonym sa...

Ja var månne dessa välmående "människostatyer" finnas?

Pumita sa...

Hihi, vilken rolig bild! Paraplyet ser lite litet ut för damen. ;)

Rajson sa...

Välpolaret par!

Ninni sa...

Det ser nästan ut som om skulpturen skulle vara gjord av Fernando Botero??
Hans människor brukar vara en aning rundnätta:-)Söta är dom i alla fall!

Unknown sa...

Ett ståtligt par de ser ut att trivas där de står, men paraplyet är nog en aning för litet skyddar inte mycket.
Kram

Ingrid sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ingrid sa...

Svar ang bilden:

De här rundnätta figurern är bronsskulpturer av Fernando Botero. "Man med käpp" (1977) och "Kvinna med paraply" (1980). De här båda står på en gågata i staden Goslar i Tyskland. Vi passerade Goslar för några år sedan när vi var på väg till Rüdesheim.

Det blir guldstjärna till Ninni!

/Ingrid

Pumita sa...

Jaa, när jag såg Ninnis kommentar tänkte jag: Självklart är det Boteros verk! Vi hade en sån på Hamngatan i Sthlm förut. Vet inte om den står kvar. Det var länge sedan jag gick förbi där.

Erik Wirdheim sa...

Vad konstbildade ni är, tjejer. Blir väldigt imponerad. Och titeln Goslar gjorde mig totalförbryllad. Tyskland? Jag som trodde jag kunde Tysklands geografi. För självförtroendets skull hoppas jag att den är mycket liten ;-)

Anonym sa...

Erik:

Goslar ligger i Niedersaschen och har ca 43.000 inv. Det är en riktigt charmig stad.

Boel sa...

Jisses här är det rena MENSA-klubben ;-).
Kul bild med kuliga statyer!

Anonym sa...

Rolig bild! Det är ju det som är så bra med Utan Ord och andra likn att man lär sig hela tiden nå´t nytt.