söndag 28 september 2008

Mjukt

Veckans tema är mjukt och här kommer mina tre förslag.

Först ut kommer Grållen!
När man tar honom i famnen känns det som om man har en sammetstrasa och inte en katt i armarna. Han har den absolut mjukaste päls jag kan tänka mig och är totalt avslappnad som om han inte har några ben alls i kroppen. Är det därför han ligger såhär?


I våras hade vi kajor i skorsstenen och här har de försökt göra det mjukt och gott för sina ägg och blivande ungar.


Att lammen är mjuka vet ju alla som har sett reklamen för Lambi och att vi på Gotland kallar även vuxna får för lamm kanske en och annan också känner till.

Fler som är med i Fototriss den här veckan hittar du här.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Une jolie photo en douceur pour ce challenge

Benita sa...

Grållen är absolut min favorit.

annette sa...

Grållen blev min favorit idag, hur kan man bara ligga så??

Ha en skön söndag!

Kram //annette

Anonym sa...

Fina bilder alla 3, men katten är favoriten.
Ha det gott!

Anonym sa...

Vilken fantastisk bild på Grållen! Han blir absolut favorit här
Kramis

Anonym sa...

Mysiga bilder. Gillar verkligen Grållen. :)

Kerstin sa...

Fina bilder och favoriten blir katten. :)

Monkan sa...

Ja katter är verkligen goa o mjuka, så länge de håller in klorna :-)

Della sa...

Kul med olika bilder. Jag tyckte att det var kul att se tvåan - så sällan jag får se rester av kajor i skorstenen.

Unknown sa...

Bilden på Grållen var verkligen fin, hur kan man bara ligga så och tycka det är skönt för det måste han ju göra annars hade han ju inte legat så.
Kram

Anonym sa...

Det ser inget vidare skönt ut för katten, men det tycker säkert den.

Anonym sa...

Katter kan verkligen njuta av livet.

Anonym sa...

Verkligen passande bilder till veckans tema. Grållen skulle man vilja smeka över magen, ser så mjuk och go ut. Men min favoritbild blir ändå lammet. :)

Synnøve. sa...

Grållen måste vara mjuk i kroppen annars hade han fått både ont i ryggen och nackspärr.
Fina kort alla tre.
Kram Synne.

Anonym sa...

Jag vet inte hur tusan jag hamnade här - men en trevlig sida... ah!? så jag måste välja en bild också? - då väljer jag fåret.

Anonym sa...

En gotlänning, vad trevligt!
Men trots att jag också är det, och kanske skulle favorisera lammet, så väljer jag katten som favoritbild! En av mina brukar också ligga på rygg och sova, katter är ljuvliga!!

trivago sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.