tisdag 21 oktober 2008

Tid

Vi har inte haft temat tid på ganska länge nu. Så jag tänkte att vi borde ha det igen.Så kan vi få se tolkningar från alla som inte hade hittat TisdagsTema då och från alla som nu får chansen att tolka igen.


Vilket lämpligt ämne den här veckan, för på söndag går vi ju tillbaka till vintertid, eller svensk normaltid, som det egentligen heter. Vet du hur du ska ställa om klockan? Man gör med klockan som med trädgårdsmöblerna. På våren tar man fram dem från förrådet och på hösten ställer man tillbaka dem.


Här är maken och lyfter tillbaka bänk/bordet, som stått i garngården vid Mulde Bodar i sommar. Vi vinterförvarar det i vår strandbod och där det får stå tills det är dags att ta fram det i vår igen.


Och på söndagmorgon flyttar vi tillbaka klockan en timme och får då igen den där timmen som försvann i våras.

14 kommentarer:

infing sa...

Ha ha, vi skulle också behövt en traktor när det är dax att ställa in utemöblerna - vi har 34 sittplatser - 34!!! Både stolar och bänkar, man kan tro att vi bor i en park men det är bara 2300 m2, faktum är att det inte är övermöblerat! :-)

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Ja men du...här var det rejäla tag när möblerna flyttas...vilken härlig bild..m mmm nu är det snart dags att ställa om klocka o kropp till vinter...ha det bäst där borta på öarnas ö... :)

Cattis sa...

skön bild!

Så praktiskt att ställa undan hela möbeln med hjälp av traktorn.

ska bli så skönt att ställa om klockan ihelgen. längtar efter lite mer ljus om morgonen.

kram
Cattis

Kerstin sa...

Bra att ha en traktor till hjälp.
Bra tolkat!
Ha en fin dag.

Unknown sa...

Jag tänker likadant som du, att på hösten när man ställer tillbaks trädgårdsmöblerna då är det tid att ställa tillbaka klockan och tvärtom på våren. Då kommer man ihåg hur det är, men annars tycker jag det kunde vara sommartid hela året.
Kram

Anonym sa...

Så härligt tolkat Ingrid.. visst fasiken den är den TIDEN nu..
Ha de gott i TIDEN Kramar

Anonym sa...

Rolig anekdot, och vi skulle också behöva en traktor för utemöblerna :)

Anonym sa...

Ja... dags att gå till vintertid. Usch, så trist!

Men tacksam att jag inte jobbar den där natten för då hade det blivit 15 timmar istället för 14.

Ha en bra kväll!

Pia sa...

EN härlig tolkning och trädgårdsmöblerna har jag ställt tillbaka redan!! Ha en härlig vecka!

Wickans värld sa...

Det var med möbel"ramsan" jag lärde mig hur vi gör med klockan! Smart!!
Vi brukar också använda oss av traktorn... Som en del brukar säga - det som inte går att göras med trakton, det ska inte göras... hahaha!!

annette sa...

Vilken bra idé till temat tid, väldigt klurigt tänkt!

Stora Kramen //annette

Anonym sa...

Vilken supertolkning! Bra förklaring det där med tidsomställningen också. Något jag aldrig kan lära mig. *suck* Men nu fick jag ett bra tips om hur jag ska tänka. Tack! :)
Känns skönt att få tillbaka timmen. Undrar vart den varit hela sommaren?

Anonym sa...

Jag har alltid lika svårt för det där med att ställa om klockan. Måste fråga gubben varje gång, och möts då av suck och stön ;)
Din förklaring var bra, lika så tolkningen av temat!

Anonym sa...

Hi, hi. Jag kom också att tänka på sommartiden... Rolig bild. Jaha, jag undrade själv över tiden. Du verkar ha ordning på tiden :-)
Tipset med utemöblerna var bra!