söndag 5 oktober 2008

Energi

Som 15:e tema har jag valt något som jag gärna skulle vilja ha mer av själv nu, nämligen ENERGI. Så den här veckan vill jag att ni delar med er av era bilder av energi! Hur tolkar ni tema Energi? Något som alstrar energi? Eller kanske något som ger er energi, fysiskt eller psykiskt. Vad är energi för er? Fotografera och visa upp era tre bilder!


Min första bild visar när man borrar 180 m ner i berget för att vi ska kunna få bergvärme. En modern form av värmeenergi.



Februaristormen utvecklade så mycket energi att den blåste omkull vår gamla flaggstång, sen gick det åt en väldig massa energi för att få bort resterna av den och få upp en ny.


Här går det också åt energi.
Det är Kustrullet som körs varje år på cykelleden från Visby till Västergarn.



Fler som visar trissbilder den här veckan hittar du här.

17 kommentarer:

annette sa...

Det var mycket energi,hur gick det flaggstången? Slog inte sönder något?
Favoritbilden blir den sista, längtrar efter sommaren igen ;)

Kramen //annette

Pumita sa...

Jag efterlyser också lite mer energi, för egen del alltså. När regnet öser ner och vindarna yr känns det skönt att få titta på somriga bilder som man blir glad av. En sån är din tredje bild som är min favorit här hos dig. Ha en trevlig söndag!

Kerstin sa...

Jättebra tolkning till temat. Gillar nog kustrullet mest. Riktigt kul ser det ut.
Ha en fin söndag.

Photos by Storm sa...

Härliga bilder på temat. Gillar den sista. Påminner om Öland?/Lis

Anonym sa...

Hej! =9
Kustrullet set för HÄRLIGT ut! Min favorit!
Ha en riktigt härlig söndag!
Erika

Della sa...

Det är mycket energi i vinden där ute idag, men själv sitter jag här inne och tar det lugnt och tittar på dina energibilder. Fina!

Namn: Eva sa...

Väldigt fantasifulla bilder. Min favorit är inlinesåkarna ... fast alla är bra!

Anonym sa...

Vinden viner oxså här och regnet öser sakta ner.. ingen energi här precis, men dina foton ger en del energi:-)
Tack för det.
Kram på dig Ingrid

Unknown sa...

Ja, vad kan inte stormarna åstadkomma, vilken energi vinden ger som jag tycker vi är dåliga på att utnyttja.
Kram

Husbilen Credo sa...

Härliga foton av temat energi. Gillar den alla tre. Sista bilden för jag längtar efter sommaren igen.

Och mer blåst ska det bli på västkusten.

Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fin kväll!

Wickans värld sa...

Vi har också funderat på alternativ energi, men jordvärme. Vi har lite mark att ta av...
Just pga att vi blir ju äldre också! Tänker på att maken måste få vila från veden! =)
Måste ha blåst mycket eftersom flaggstången for! Inget annat som blev skadat?
Häftigt med Kustrullet! Hur långt är det?
Ha en härlig vecka!

(Har just läst den senaste Gotlands-boken av Anna Jansson. Ja, den är ju mest på Gotska Sandön. Bra var den! Tänker alltid på dig när jag hör eller ser nåt om Gotland!!)

Anonym sa...

Mysiga bilder. Hoppas inget blev skadat mer än flaggstången.

Sista bilden får mitt pris. :)

trivago sa...

Uj, så mycket jobb! Både att ordna med bergvärme och med att ordna med den stackars flaggstången, antagligen ganska jobbigt att delta i det där loppet också skulle jag tro.. :o)

Baronessan sa...

Vilka härliga val av bilder! Lite annorlunda. Kunde inte välja någon favorit.

Anonym sa...

Puh, det var energifyllda bilder alla tre, gillar trean bäst!

Jah Hollis sa...

Fint tolkat. Gudbarnets familj har fixat bergvärme ute på skånska landsbygden och det lär vara en bra investering.

Anonym sa...

Härliga bilder!
Hur gick det, skadade flaggstången något på sin väg?

Trevlig helg!

Mvh Kin@