söndag 19 oktober 2008

Skyltar

Nu ska vi gå från förra veckans spetsiga former till något mer specifikt. Jag vill nämligen att ni denna vecka ska visa upp SKYLTAR på era bloggar. Konstiga, vackra, fula eller kanske roliga skyltar - ut och leta alla möjliga sorts skyltar.

Jag tyckte först att det var svårt, men upptäckte att jag har rätt många skyltar i mitt bildarkiv.

Den här gården går jag ofta förbi på mina promenader.

Skylten till Eva´s lägenhetshotell på Sicilien, Villa Citrus


Ett sojde är en plats där man bränner tjära och den här sojdesplatsen tillhör Mulde samfällighet.


Fler fototrissare hittar du här.

13 kommentarer:

Kerstin sa...

Fina skyltar alla tre. Den i mitten ger en härlig medelhavskänsla så den blir min favorit.
Ha en fin söndag.

Anonym sa...

Jättehärliga bilder på skyltar, men den andra blir min favorit då jag redan längtar efter sommar och sol.
Kramis

Husbilen Credo sa...

Mitten bilden då längtan efter värme just nu är stor.
De övriga är oxå bra som alltid hos dig. Fina foton.

Ha en fin söndag!

Synnøve. sa...

Villa Citrus är nog min favorit hos dig idag.
Ha det gott.

Benita sa...

Fina skyltar alla tre.

Della sa...

Fint. Trean vinner, för där fick jag lära mig något nytt.

Anonym sa...

Hej Ingrid lilla..
Jag säger tvärt om, hade inte mycket i mitt fotoarkiv.. ja, det fanns en del som man kan kalla tavlor, men riktiga skyltar.. Nada, det fick bli som det blev.
Din tredje skylt gillar jag mest.. så enkel och lite hemmabygge:-)
Kram på dig från Skåne

Unknown sa...

Fina skyltar alla tre, jag hade inte några skyltar i mitt arkiv så det blev att ge sig ut en runda.
Kram

Anonym sa...

Vilka fina skyltar - allihop!

Pia sa...

Jättefina foton! Mittenbilden väcker längtan så den blir min favorit! Må så gott i veckan!

Jah Hollis sa...

Uppfinningsrikedomen är onekligen stor när det gäller skyltar. Det mittersta stället har man ju fått stifta bekantskap med via din blogg då och då.

Wickans värld sa...

Fina skyltar! Jag väljer nr 2, längtar såå till sol o värme!

Anonym sa...

Åhh vilka fina skyltar du hade . Men jag tycker också att mittenbilden vinner . Den ser ljuvlig ut!