söndag 31 augusti 2008

Välj ett tidigare tema

Fototriss fyller 10 gånger och för att fira 10-jubileet så får vi välja något tema från de 9 tidigare omgångarna och visa det igen med nya bilder. Eftersom jag inte var med i den första omgången väljer jag naturligtvis den och temat då var djur.





De här djurbilderna har jag tagit i djurparken i Alskog här på Gotland. En djurpark som tyvärr inte längre finns. Hasselakollektivet här i Klintehamn köpte djurparken när den blev till salu, drev den några år, fann lönsamheten för dålig och lade ner den.

Fler fototrissare hittar du här.


13 kommentarer:

Anonym sa...

Vad synd att den inte finns längre... men dina foton är jättefina =) Gillar strutsen!!!
Ha det gott!
Erika

Ellas Inspiration sa...

Härliga bilder! Tråkigt att den är borta så inte fler kunde njuta "live"..

Mvh

Karin

Anonym sa...

Nej, naturligtvis tar jag inte illa upp...den är gräslig!!! =)
Ha det gott!
Erika

Bildtagen/Ivana sa...

Den första är cool. Undrar vad han säger...

Anonym sa...

Känner mig hemma i de där djuren.. vi har något som heter Denningarums gård och där finns de där djuren oxså.. så tråkigt allt läggs ner.. vi behöver djur omkring oss.. Strutspojken/flickan är så ståtlig och fin:-)
Kram på dej Ingrid lilla.. må väl.

Anonym sa...

Fina djurbilder. Jag hängde också på det temat, eftersom jag missade den första veckan i Fototrissen. Ha det så bra!

Anonym sa...

Fina bilder. Men trist att djurparken inte finns mer. Första bilden gillar jag. :)

Anonym sa...

Trist när lönsamheten styr. Strutsen var finast!

Anonym sa...

Verkligen synd att den las ned...minns jag var där med mina söner 1995 och hade en riktigt trevlig dag! Tittade på världens största hästras och världens minsta som samsades i samma hägn...såg himla kul ut :D

Susanne Lindén sa...

Jättefina bilder på lite udda djur. Strutsen blir min favorit.
Ha det gott!

Anonym sa...

Har aldrig varit på Gotland, synd nog, än mindre på din djurpark. Men möte med Lamadjur har jag fått erfara ändå, gäller att ducka!
Men gillar laman ändå!
Synd på parken...Hassela; nästan nästgårds från mig!

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Jag gillar den översta bilden mest, han ser verkligen ut att skratta åt oss!
Kramis lilalili

Unknown sa...

Vilka fina djurbilder, synd när djurparker läggs ned barnen behöver se lite levande djur och inte bara på bilder.
Kram