söndag 20 juli 2008

Gammalt

Gammalt är veckans tema. Vad har ni runt er som är gammalt? Gamla ting, en gammal människa kanske, eller något så gammalt att det är antikt? Varsågoda att tolka veckans tema och låt kameran jobba eller hitta något gammalt och fint i era bildarkiv. Tre varianter av samma motiv eller tre olika. Jag ser fram emot att få se vad ni hittar på!





Mitt första val blir en gammal drickbytta i trä, med järnband runt omkring. Man kan säkert ha vatten i den, men vanligare var nog att man hade öl eller brännvin i den.


Det här gamla telegrammet är adresserat till min pappa och det är från 1926




Så har jag valt att visa en vacker tempelruin från Sicilien

Fler fototrissare hittar du HÄR

16 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder! Den första blev min favorit!

Ha det bra!

//annette

Anonym sa...

Nr.1 är absolut min vovvobild.. Älskar det gamla och jag själv skulle kunna fylla massor av bloggblad med bara olika alternativ för temat gammalt.
Ha de.. gott

Anonym sa...

Fina bilder på tre vackra gamla ting. Den första blir nog även min favorit, så vackert med det gamla nötta trävirket och de rostiga järnbanden. Men jag blev lite förtjust i det gamla telegrammet också.
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Kanon bilder! Men den annorlunda "drick saken" är min favorit!
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Fina bilder.
Och oj vad vackert det gamla telegrammet är.
Vad kul det måste vara att ha det kvar.
Kram

Anonym sa...

Jättefina bilder! Min favorit dock är nog det gamla telegrammet.

Anonym sa...

Underbart med gamla saker telegrammet är en av de tre som jag fastnar för.

Anonym sa...

Vilken underlig drickabytta, en sådan har jag då aldrig sett. Fina bilder.
Kram

Anonym sa...

Det var längesen jag såg ett telegram. Alla bilderna är jättefina. KRAMEN!

Jag har mitt bidrag i Tematoken.

Anonym sa...

Jättefina bilder alla tre! Gillar templet bäst!

Må gott

//Anneli

Anonym sa...

Det gamla telegrammet är toppen, att du kunnat bevara det är en prestation!


henry

Anonym sa...

Jättefina bilder, men den första gillar jag allra bäst!Telegrammet var också bäst!

Anonym sa...

Här var det verkligen variation på temat gammalt. Det var länge sedan jag såg ett sådant telegram!

Anonym sa...

Jättefina bilder!

Anonym sa...

Härlig bilder alla tre!

Ha en bra vecka!

Anonym sa...

Härliga bilder alla tre.