söndag 13 juli 2008

Byggnader


Visa upp tre bilder på byggnader på din blogg! Det kan vara tre helt olika byggnader eller samma byggnad - men kanske fotograferad på olika sätt ur t ex tre vinklar. Du väljer! Leta i ditt bildarkiv, eller ge dig ut och fotografera vackra och fula, gamla och nya eller stora och små byggnader! Det ska bli jättekul att se vilka olika sorters byggnader eller arkitektoniska detaljer ni visar upp denna vecka!

Jag har valt att visa tre olika byggnader från Bottarvegården, ett gårdsmuseum från 1800-talet, som ligger i Vamlingbo på södra Gotland. Där spelar man teater varje sommar och vi är trogna gäster där. I sommar ger man Strindbergs "En dåres försvarstal".




Fler fototrissare hittar du HÄR

6 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså jag blir så sugen på att skaffa ett sånt där gammalt fint hus.. visst är de läckra:-)
Ha de fint Ingrid.. kram

Anonym sa...

Vilka så mysiga byggnader du har fotat !
Speciellt det andra fotot gillar jag.
Visst är det härligt när dessa speciella byggnader bevaras.
Kram

Anonym sa...

Jättevackra byggnader! Jag har aldrig varit på Gotland, men jag börjar förstå att jag missat något!

Anonym sa...

Fina bilder!

Anonym sa...

Mysiga hus

Anonym sa...

Vackra gårdsbilder. Jag förstår att ni är gården trogen.

Ha en bra vecka!