tisdag 29 april 2008

Fyrkantigt


I trädgården har jag något riktigt fyrkantigt. Det är min jordgubbsodling, som består av 3 fyrkanter i olika storlekar. Jag hittade ritningen till den i tidningen Land för många år sedan och nu är vi inne på odling nr 2. Trä har ju en tendens att ruttna! Maken byggde den här till mig 2005 och på hösten var den klar och vi satte nya plantor i den. Första sommaren blev det inte så mycket jordgubbar, men förra året blev det riktigt mycket och i år bör det bli ännu mera.




Här är ett foto taget idag på morgonen. Plantorna har redan börjat grönska och om någon månad ser det ut som en stor grön kulle och det börjar bli dags att lägga bärnät över odlingen, som skydd för fåglarna. Det är det som pinnarna med sina toppar på är till för. Sedan, om ytterligare en tid, ska jag nog kunna plocka många liter goda jordgubbar här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan
Ser härligt ut, skall nog be gubben göra en sån till oss oxå.
Hoppas du har det bra på semestern/kram Anita
på 123minsida